<$BlogRSDUrl$>

Monday, September 27, 2004

Freya (a member of the AUN) has written a letter to the Dutch Ambassador. It was sent together with a copy of a Dutch radio programme (on CD) on the subject of the LRAU.

In the letter, Freya gives some general information and asks to be informed should he wish to know more. She asks him to put pressure on the Dutch delegates and their president.
-------
Freya L. Holtrop

Alicante, 14 september 2004

De Nederlandse Ambassade
Avenida Comandante Franco, 32
28016 MADRID

Geachte dames/heren,

Zoals u hopelijk weet, hebben vele buitenlanders, waaronder ook vele Nederlanders, en vele Spanjaarden in de Provincie Valencia te lijden onder de toepassing van de wet LRAU. Velen hebben hun huis moeten opgeven, zonder er enige vergoeding voor te krijgen. Anderen hebben veel geld moeten betalen voor infrastructuur waar zij niet om gevraagd hebben en die zij ook helemaal niet willen, onder de dwang van projectontwikkelaars die huizenparken aanleggen om hun eigen zak te spekken en niet voor het “nut” of “algemeen belang”.
De vereniging die hier door een gepensioneerde Canadese diplomaat, de heer Charles Svoboda, is opgezet, heet Abusos Urbanisticos No. Zij hebben alle buitenlanders gevraagd hun ambassades op de hoogte te stellen van wat er hier gaande is. Ik heb zelf De Telegraaf vorig jaar zomer opgebeld en het artikel van Gerrit Jan Hoek, die hier twee weken van Noord naar Zuid vele mensen heeft geïnterviewd heeft toen, samen met acties van Abusos No de Europarlementariërs gealarmeerd. Ongetwijfeld weet u van het bezoek in Mei van drie Europarlementariërs af.
Bijgaand stuur ik u een CD van de journalist Peter van den Assem, die hier ook onderzoek heeft verricht. Op deze CD staan twee uitzendingen van Radio Wereld Omroep Nederland, die door Peter zijn verzorgd, over de toepassing van de wet LRAU.
Enige tijd geleden heb ik u via e-mail stukken opgestuurd over wat er hier gebeurt, maar ik kreeg van Postmasters het bericht dat het niet afgeleverd kon worden. Kunt u mij misschien uw juiste e-mail adres doorgeven? Mijn adres is Freya_holtrop@hotmail.com. Mocht u meer informatie willen hebben, dan stuur ik u dat graag toe, in de hoop dat in deze periode dat Nederland het tijdelijke voorzitterschap heeft, er iets (snel) aan kan doen. U hebt ongetwijfeld meer mogelijkheden dan ik om eventueel druk uit te oefenen in Brussel.

Bij voorbaat dank namens alle Nederlandse en andere gedupeerden.
Vriendelijke groeten,

Freya L. Holtrop


Bijl. CD.



Comments: Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?